18 de novembre del 2011

Qui tingui por de Virgina Woolf que no vagi al Romea

Woolf extrema es despulla per les paraules d'Albee en els personatges dalts i baixos d'aquest drama de mitjans del XX: Qui té por de Virgina Wolf? Veronese dirigeix un altre cop un xoc de personalitats i d'emocions del món de la parella (per què és tan difícil?) i sap arribar a tocar la fibra. Georges i Marta juguen a fer veure que són parella, feliç extravagantment, en un ambient universitari, en la maduresa d'unes carreres acadèmiques mediocres que han de vestir d'intriga --com bé diu Georges "els professors universitaris els enterren al jardí, són un bon fertilitzant"--. Amb l'ironia negra, molt negra, es va desenvolupant l'acció entre les quatre parets d'una casa que se'ns fa asfixiant, entre una quotidianitat disfrassada amb jocs per treure's el fracàs de sobre i poder penjar-li el mort a un altre i ¿tu què ets?, ¿semental o noi dels encàrrecs? Ah! noi dels encàrrecs, fracassat, looser, get out of my way! La favassa de la Honey vomita, no sap fer gaire res més, a part d'avortar contínuament els fills que en aquest cas, el semental, li fa. I no és trist això? És tot plegat un drama, inventar-se una vida per perdonar-te el present que t'ha tocat i que no t'agrada. Quan cau el teló surten les pors i Virgína Woolf somriu malèficament.

2 comentaris:

  1. L'obra és fantàstica, la peli també... què em recomanes "desatada"? vaig o no vaig al Romea?

    ResponElimina
  2. És un clàssic, però hi va haver coses que no em van agradar en el dibuix dels personatges (Aixalà, Benet, sobretot). Arquillué m'encanta i la Vilarasau, més o menys (cantarella a banda). Veronese perfila molt la direcció, jo crec que allà hi ha la seva emprenta, molt maca, de l'argentí. En sóc una incondicional, per tant, em costa molt valorar. La cosa és que estava al galliner més galliner i al final no m'hi veia, estava cansada... Tot això per dir-te que si hi vas no et decebrà, però tampoc serà el millor que has vist a la teva vida (almenys per mi).

    ResponElimina