30 d’abril del 2010

Una altra Hedda ben freda

Ahir Veronese, deprés de la Nora, ara ens (re)presenta la Hedda, Hedda Gabler, però sota el títol ben complicat de Todos los grandes gobiernos han evitado el teatro íntimo. La Hedda és la contra de la Nora, la Hedda s'ha casat, però no estima el seu marit, la Hedda viu amb ell, però manté les seves conviccions fins a l'últim moment. El marit, babau, es deixa portar per la societat, l'ambició, la fama. Ella també, però la finalitat última no és beneficiar-se'n per al reconeixement dels altres, sinó per ella mateixa, per sentir-se poderosa. Però Hedda és també algú que li ha tocat viure una època equivocada i que només en sap sortir de manera tràgica, i aquesta figura de "dona superada per les circumstàncies però amb un parell d'ovaris" m'agrada.

Veronese, altre cop amb Ibsen, però amb emoció diferent. Actors impecables en la mateixa escenografia d'El desarrollo de la civilización venidera i amb algun joc de complicitat amb l'espectador que ha vist les dues obres. Veure'n una també val la pena, no us penseu.

4 comentaris:

  1. Enhorabona pel blog! M'agrada molt aquesta última entrada! Res a envejar a crítiques de teatre dels diaris. Una abraçada, Minerva.

    ResponElimina
  2. Gràcies guapa, espero que puguis estar una mica en contacte almenys amb el teatre que es fa per aquí :)

    ResponElimina
  3. Hola! De tant en tant hi ha coses interessants al Centre Cultural Francés. L'altre dia vaig anar a un espectacle d'un malabarista molt conegut a França, Jérôme Thomas amb un acordeó, Jean François Baëz. Va ser impressionant, no havia vist mai un esepctacle d'aquest tipus, amb moltes possiblitats... Però al you tube no trobo res d'ells dos. Com es porta aquest tema per Barcelona?

    ResponElimina
  4. Aquests no els he vist mai ;) però sí que hi ha espectacles de circ a Barcelona, el que passa que no tant com potser a la Fira de Tàrrega on es concetren més. També és veritat que n'hi ha, però jo no hi vaig tant. Fan coses sobretot a l'Ateneu Popular de Nou barris http://www.ateneu9b.net/
    amb l'escola de circ que hi ha i també a sales petites, però ja més ocasionalment... Està una mica fora de circuit, un món poc valorat tot i que hi ha coses que estan força bé. El novembre vaig estar a Londres i vaig anar a veure un espectacle de circ-cabaret que em va agradar molt. Era en un teatre gran, amb molt d'espectacle, per a tots els públics i molt ben fet, vaig pensar que això aquí era impossible. Espero que arribi algun dia. Et mantinc informada ;)

    ResponElimina