11 de març del 2010

Personatges de quin autor?

Entusiasmada per la crítica llegida desbiaix vaig a veure una peça que ve de los madriles: La función por hacer, a La Villarroel. No ho sé si em crec això de la crítica i els premis que ha rebut, vull dir que no sé si sol passar que hi crec. La qüestió és que aquest cop m'havia fet il·lusions de veure alguna cosa d'aquelles que dius, veus a Madrid fan bon teatre. I m'ha passat sovint, també quan hi vivia hi anava. Però avui, m'he trobat amb tres coses que passen a vegades, amb el de Madrid (però suposo que també amb el d'aquí) i que em treuen de polleguera:

  • actors suposadament coneguts que jo no conec i que sobreactuen (?), cosa que fa que em pregunti, els havia de conèixer?
  • peça adaptada de la qual no he llegit l'original, ni vist: error perquè no pots valorar amb coneixement de causa i això em fa més dèbil a l'hora de donar el meu veredicte
  • metateatre sense que acabi de trobar-li la raó de ser
Diguem que en si, són tres elements prou bons (actors+Pirandello+metateatre), però que en conjunt no acaben de funcionar si es fan sense pensar en el tot. Rescato per anar-me'n a dormir feliç que els personatges encara que empresonats en històries immortals viuen més que els actors, tan obsessionats en el com que no arriben mai al què.

3 comentaris:

  1. Espero que algú em digui com trec la cursilada de les floretes...

    ResponElimina
  2. oooooooooooh ... quina peeeena.... noooooooo?
    oooooooooh....
    mmm, quines floretes???

    ResponElimina
  3. ai, èlia... aquesta nit més que vaig a la Nau Ivanow! t'ho explico (tinc la sensació que ets l'única que llegeix això) :P

    ResponElimina